O nas

Żłobek i Przedszkole  Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Żłobek i Przedszkole Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Kadra

Mariusz Najdyhor

dyrektor

Dyrektor Niepublicznego Przedszkola i Żłobka „Akademia Malucha” w Białej Podlaskiej
Dyrektor Niepublicznego Przedszkola „Akademia Małych Artystów” w Lublinie

Z wykształcenia jestem ekonomistą z przygotowaniem pedagogicznym. Ukończyłem studia magisterskie na kierunku Ekonomia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II w Lublinie. Od wielu lat jestem związany z edukacją i zarządzaniem placówkami oświatowymi, pełniąc funkcję dyrektora przedszkoli i żłobków. Jako dyrektor i koordynator projektów edukacyjnych od lat angażuję się w rozwój edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, tworząc nowoczesne i przyjazne dzieciom miejsca nauki i zabawy.

Jestem autorem i realizatorem wielu projektów unijnych finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014–2020, m.in.: „Akademia Malucha” – utworzenie dwóch żłobków w Białej Podlaskiej oraz żłobka w Parczewie, „Akademia Maluchów” – utworzenie żłobka w Radawczyku Drugim, „Szkoła na Medal” oraz „Szkoła na 6!” – projekty wspierające rozwój kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych. W swojej pracy kieruję się zasadą, że największym kapitałem każdej placówki są dzieci, ich bezpieczeństwo, rozwój i radość z odkrywania świata.

Priorytetem jest dla mnie zapewnienie wysokiego poziomu opieki, edukacji i wychowania, a także ciągły rozwój oferty przedszkoli i żłobków, którymi zarządzam. Dzięki doświadczeniu zdobytemu na różnych etapach edukacyjnych – od żłobka, przez przedszkole, po szkołę podstawową – staram się tworzyć miejsca, w których każde dziecko może rozwijać swoje talenty i czuć się ważne.

Patrycja Kasjaniuk

wicedyrektor/nauczyciel przedszkola/pedagog specjalny

Nazywam się Patrycja Kasjaniuk. Ukończyłam studia pierwszego stopnia na kierunku Pedagogika ze specjalnością wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną, a następnie studia magisterskie z pedagogiki specjalnej w specjalności edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych z Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), które pozwalają mi jeszcze skuteczniej wspierać dzieci w rozwoju emocjonalnym i społecznym. Na co dzień jestem wychowawcą starszej grupy przedszkolnej „Krasnoludki” oraz pełnię obowiązki zastępcy dyrektora. W pracy kieruję się ciepłem, cierpliwością i zrozumieniem – wierzę, że każde dziecko ma w sobie ogromny potencjał, który można wydobyć dzięki trosce, uważności i wspólnemu odkrywaniu świata. 

Prowadzę również zajęcia z integracji sensorycznej, a także zajęcia eksperymentalne „Magia nauki”, podczas których dzieci poprzez zabawę i doświadczenia poznają tajemnice otaczającego je świata. Uwielbiam obserwować, jak z ciekawością odkrywają nowe zjawiska i jak bardzo potrafią się nimi zachwycać.Każdy dzień w pracy z dziećmi jest dla mnie wyjątkowy – pełen śmiechu, energii i inspirujących rozmów. Ich spontaniczność i szczerość często potrafią rozbawić i przypomnieć, jak piękne może być patrzenie na świat oczami dziecka. Praca z dziećmi daje mi mnóstwo radości, satysfakcji i poczucie spełnienia – to moja pasja i droga, którą chcę dalej podążać.

Beata Tykałowicz ​

nauczyciel przedszkola/pedagog specjalny

Ukończyłam studia pierwszego stopnia na Uniwersytecie Marie Curie – Skłodowskiej w Lublinie na kierunku pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością (oligofrenopedagogika) i wczesną edukacją. Natomiast we wrześniu 2024 roku obroniłam tytuł magistra na Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna na specjalności spektrum autyzmu. Obecnie rozpoczęłam studia podyplomowe Trener Umiejętności Społecznych aby pomóc dzieciom budować i rozwijać relacje z innymi ludźmi a także aby pomóc radzić sobie z trudnymi emocjami i rozwiązywać konflikty.

Jestem osobą uśmiechnięta, cierpliwą, kreatywną. W pracy z dziećmi lubię patrzeć na ich rozwój, cieszy mnie każda wypracowana umiejętność z którą dziecko miało problem. Uwielbiam pracę z dziećmi, ponieważ każdy dzień jest inny, z dziećmi nie da się nudzić. W pracy kieruję się słowami Marii Montessori ,,Pomóż mi samemu to zrobić”.

Joanna Domańska

nauczyciel, opiekun w żłobku

Anna Fiedorczuk

nauczyciel, opiekun w żłobku

Nazywam się Anna Fiedorczuk. Jestem zaangażowanym i cierpliwym opiekunem z czteroletnim doświadczeniem w pracy w żłobku. Śmiało mogę powiedzieć, że to nie tylko moja praca, ale przede wszystkim pasja. Lubię tańczyć – chętnie wymyślam własne choreografię i staram się uczyć ich nasze dzieci. 

W pracy stawiam na empatię, odpowiedzialność i współpracę z rodzicem, wierząc, że wspólne działania przynoszą najlepsze efekty. Każdego dnia staram się tworzyć ciepłą, bezpieczną i inspirującą przestrzeń, w której dzieci mogą rozwijać się w swoim tempie.

Jolanta Głowacka

nauczyciel, opiekun w żłobku

Marzena Rubach

pomoc nauczyciela w przedszkolu

.

Agnieszka Turska​

pomoc nauczyciela w przedszkolu​

Nazywam się Agnieszka Turska. W Akademii Malucha pełnię funkcję pomocy nauczyciela oraz prowadzę zajęcia z robotyki i programowania. Ukończyłam w tym kierunku liczne kursy i szkolenia co pomogło mi rozwinąć swoją wiedzę którą obecnie wprowadzam w życie na zajęciach. Na co dzień z całych sił staram się aby dzieci były bezpieczne, szczęśliwe, zaopiekowane i w miłej atmosferze rozwijały swoje zainteresowania i relacje z rówieśnikami. Jestem osobą cierpliwą, pogodną i pozytywnie nastawioną do życia co bardzo pomaga w szybkim nawiązaniu relacji z dziećmi. Uwielbiam spędzać czas z naszymi przedszkolakami ponieważ każdy dzień spędzony z nimi to nowa przygoda.

Iwona Kożuchowska ​

logopeda​

Dlaczego my?

Warunki lokalowe

Rodzice mają możliwość pozostawienia wózków, spacerówek w zadaszonej wiacie, przed wejściem do placówki. 

OBIEKT

Przyjazna i bezpieczna przestrzeń dla dzieci

Nasz lokal został zaprojektowany z myślą o najmłodszych — tak, aby każde dziecko czuło się tu swobodnie, bezpiecznie i radośnie. Wnętrze zostało urządzone w sposób sprzyjający zabawie, nauce i odpoczynkowi, dzięki czemu czas spędzony w naszej placówce jest przyjemny zarówno dla dzieci, jak i rodziców.

Obiekt powstał z przeznaczeniem na profesjonalne przedszkole. Spełnia wszystkie obowiązujące normy prawa budowlanego, a także wymagania przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne.

Budynek jest jednopoziomowy i w pełni bezpieczny – z ograniczonym dostępem osób trzecich. Wejście do placówki jest zabezpieczone systemem kontroli dostępu. Rodzice korzystają z indywidualnych kart, które umożliwiają wejście do środka, natomiast osoby postronne nie mają możliwości wejścia bez autoryzacji. Cały obiekt jest objęty monitoringiem.

W strefie wejściowej znajduje się wygodna szatnia. Każde dziecko ma tu swoje miejsce – wieszaczek i półkę na ubrania oraz osobiste rzeczy, co pomaga utrzymać porządek i uczy samodzielności już od najmłodszych lat.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

OBIEKT

Przyjazna i bezpieczna przestrzeń dla dzieci

Nasz lokal został zaprojektowany z myślą o najmłodszych — tak, aby każde dziecko czuło się tu swobodnie, bezpiecznie i radośnie. Wnętrze zostało urządzone w sposób sprzyjający zabawie, nauce i odpoczynkowi, dzięki czemu czas spędzony w naszej placówce jest przyjemny zarówno dla dzieci, jak i rodziców.

Obiekt powstał z przeznaczeniem na profesjonalne przedszkole. Spełnia wszystkie obowiązujące normy prawa budowlanego, a także wymagania przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne.

 

Budynek jest jednopoziomowy i w pełni bezpieczny – z ograniczonym dostępem osób trzecich. Wejście do placówki jest zabezpieczone systemem kontroli dostępu. Rodzice korzystają z indywidualnych kart, które umożliwiają wejście do środka, natomiast osoby postronne nie mają możliwości wejścia bez autoryzacji. Cały obiekt jest objęty monitoringiem.

W strefie wejściowej znajduje się wygodna szatnia. Każde dziecko ma tu swoje miejsce – wieszaczek i półkę na ubrania oraz osobiste rzeczy, co pomaga utrzymać porządek i uczy samodzielności już od najmłodszych lat.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

Rodzice mają możliwość całodziennego pozostawienia wózków, spacerówek w zadaszonej wiacie, przed wejściem do placówki. 

SALE

Komfortowe i bezpieczne sale zabaw

Posiadamy trzy sale zabaw, sale żłobkową dla 1-3 latków oraz dwie sale przedszkolne dla grup dzieci 3-4 latków oraz 5-6 latków. Każda sala została zaprojektowana z myślą o potrzebach rozwojowych dzieci i sprzyja zarówno nauce, jak i swobodnej zabawie.

Każdego dnia sale są dokładnie sprzątane i dezynfekowane przy użyciu parownicy, co gwarantuje utrzymanie najwyższych standardów higieny i spełnienie wszystkich wymogów sanitarnych.

Przestrzeń została wzbogacona o kąciki tematyczne, które wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności — m.in. strefę konstrukcyjną, plastyczną i relaksacyjną. Kolorowe dekoracje, miękkie wykładziny i ergonomiczne mebelki tworzą środowisko, w którym dzieci czują się bezpiecznie, swobodnie i radośnie.

Pomieszczenia są doskonale doświetlone naturalnym światłem dziennym, co tworzy przyjazną, ciepłą atmosferę. Dodatkowo, sale są klimatyzowane, dzięki czemu dzieci mogą cieszyć się komfortem niezależnie od pory roku.

Meble, zabawki oraz wykładziny posiadają wymagane certyfikaty bezpieczeństwa i są dostosowane do potrzeb najmłodszych użytkowników.

Posiadamy własną, profesjonalną sale Integracji Sensorycznej, w której realizujemy terapię SI dla Państwa dzieci. Sala zawiera sprzęt posiadający wszelkie wymagane atesty i certyfikaty.

Podczas zajęć używamy różnych form dydaktycznych. Posiłkujemy się również najnowocześniejszym sprzętem, w tym multimedialną podłogą FunFloor, która jest używana podczas zajęć indywidualnych i grupowych.

Indywidualne terapie prowadzone są w oddzielnym pomieszczeniu, dzięki temu terapeuta/pedagog specjalny wraz z dzieckiem mają spokojne i wyciszone miejsce do pracy podczas prowadzonych zajęć i terapii.

SALE

Posiadamy trzy sale zabaw, sale żłobkową dla 1-3 latków oraz dwie sale przedszkolne dla grup dzieci 3-4 latków oraz 5-6 latków.

Komfortowe i bezpieczne sale zabaw

Posiadamy trzy sale zabaw, sale żłobkową dla 1-3 latków oraz dwie sale przedszkolne dla grup dzieci 3-4 latków oraz 5-6 latków. Każda sala została zaprojektowana z myślą o potrzebach rozwojowych dzieci i sprzyja zarówno nauce, jak i swobodnej zabawie.

Pomieszczenia są doskonale doświetlone naturalnym światłem dziennym, co tworzy przyjazną, ciepłą atmosferę. Dodatkowo, sale są klimatyzowane, dzięki czemu dzieci mogą cieszyć się komfortem niezależnie od pory roku.

Meble, zabawki oraz wykładziny posiadają wymagane certyfikaty bezpieczeństwa i są dostosowane do potrzeb najmłodszych użytkowników.

Każdego dnia sale są dokładnie sprzątane i dezynfekowane przy użyciu parownicy, co gwarantuje utrzymanie najwyższych standardów higieny i spełnienie wszystkich wymogów sanitarnych.

Przestrzeń została wzbogacona o kąciki tematyczne, które wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności — m.in. strefę konstrukcyjną, plastyczną i relaksacyjną. Kolorowe dekoracje, miękkie wykładziny i ergonomiczne mebelki tworzą środowisko, w którym dzieci czują się bezpiecznie, swobodnie i radośnie.

 

Posiadamy własną, profesjonalną sale Integracji Sensorycznej, w której realizujemy terapię SI dla Państwa dzieci. Sala zawiera sprzęt posiadający wszelkie wymagane atesty i certyfikaty.

Indywidualne terapie prowadzone są w oddzielnym pomieszczeniu, dzięki temu terapeuta/pedagog specjalny wraz z dzieckiem mają spokojne i wyciszone miejsce do pracy podczas prowadzonych zajęć i terapii.

 

Podczas zajęć używamy różnych form dydaktycznych. Posiłkujemy się również najnowocześniejszym sprzętem, w tym multimedialną podłogą FunFloor, która jest wykorzystywana podczas zajęć indywidualnych i grupowych.

Temperatura wody regulowana jest przez termostat, co gwarantuje bezpieczeństwo i zapobiega ryzyku oparzeń. Wszystkie urządzenia sanitarne są dopasowane wysokością do wieku dzieci, by umożliwić im samodzielne korzystanie z łazienki.

Każde dziecko ma własną półeczkę na rzeczy osobiste oraz indywidualny ręczniczek, co pomaga zachować porządek i uczy dbania o higienę osobistą. W ciągu dnia dzieci regularnie myją rączki i ząbki, a nauczyciele i opiekunowie wspierają je w wyrabianiu zdrowych nawyków.

Łazienki są codziennie dokładnie sprzątane i dezynfekowane, a delikatne, kolorowe elementy wystroju sprawiają, że przestrzeń jest przyjazna i zachęca dzieci do samodzielności. Dzięki temu nauka higieny staje się naturalną częścią codziennych rytuałów.

ŁAZIENKI

Czystość, higiena i bezpieczeństwo

Posiadamy dwie oddzielne łazienki dla żłobka i przedszkola, dzięki czemu grupy nie krzyżują się. Każda z nich wyposażona jest w brodzik z natryskiem, które umożliwiają szybkie odświeżenie lub podmycie dziecka w razie potrzeby – w komfortowych i higienicznych warunkach.

ŁAZIENKI

Czystość, higiena i bezpieczeństwo

Posiadamy dwie oddzielne łazienki dla żłobka i przedszkola, dzięki czemu grupy nie krzyżują się. Każda z nich wyposażona jest w brodzik z natryskiem, które umożliwiają szybkie odświeżenie lub podmycie dziecka w razie potrzeby – w komfortowych i higienicznych warunkach.

Temperatura wody regulowana jest przez termostat, co gwarantuje bezpieczeństwo i zapobiega ryzyku oparzeń. Wszystkie urządzenia sanitarne są dopasowane wysokością do wieku dzieci, by umożliwić im samodzielne korzystanie z łazienki.

Każde dziecko ma własną półeczkę na rzeczy osobiste oraz indywidualny ręczniczek, co pomaga zachować porządek i uczy dbania o higienę osobistą. W ciągu dnia dzieci regularnie myją rączki i ząbki, a nauczyciele i opiekunowie wspierają je w wyrabianiu zdrowych nawyków.

Łazienki są codziennie dokładnie sprzątane i dezynfekowane, a delikatne, kolorowe elementy wystroju sprawiają, że przestrzeń jest przyjazna i zachęca dzieci do samodzielności. Dzięki temu nauka higieny staje się naturalną częścią codziennych rytuałów.

KUCHNIA

Bezpieczne i higieniczne zaplecze kuchenne

Choć posiłki dla naszych podopiecznych są dostarczane w formie cateringu przez sprawdzoną, certyfikowaną firmę, nasza placówka dysponuje własnym, w pełni wyposażonym zapleczem kuchennym. Znajduje się w nim wydzielona zmywalnia oraz rozdzielnia posiłków, które umożliwiają bezpieczne i higieniczne serwowanie dań dzieciom.

Pomimo że posiłki nie są przygotowywane na miejscu, nasze zaplecze kuchenne spełnia wszystkie wymogi systemu HACCP i jest zgodne z obowiązującymi przepisami sanitarnymi. Dokładnie przestrzegamy zasad higieny oraz bezpieczeństwa żywności, aby zapewnić dzieciom najwyższą jakość i świeżość każdego posiłku.

Dodatkowo, cały personel posiada aktualne szkolenia z zakresu higieny i bezpieczeństwa żywienia, a pomieszczenia są codziennie czyszczone i dezynfekowane.

Wydawane posiłki są dostosowane do potrzeb żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym, a w razie potrzeby możliwe jest również przygotowanie posiłków dla dzieci z alergiami lub specjalnymi dietami.

Dbamy, aby pora posiłku była nie tylko chwilą na zjedzenie, ale także okazją do nauki samodzielności, kultury przy stole i zdrowych nawyków żywieniowych.

Placówka posiada również oddzielne pomieszczenie do mycia oraz trzymania wózków obiadowych, w tym pojemników tzw. wózkownię.

KUCHNIA

Bezpieczne i higieniczne zaplecze kuchenne

Choć posiłki dla naszych podopiecznych są dostarczane w formie cateringu przez sprawdzoną, certyfikowaną firmę, nasza placówka dysponuje własnym, w pełni wyposażonym zapleczem kuchennym. Znajduje się w nim wydzielona zmywalnia oraz rozdzielnia posiłków, które umożliwiają bezpieczne i higieniczne serwowanie dań dzieciom.

Pomimo że posiłki nie są przygotowywane na miejscu, nasze zaplecze kuchenne spełnia wszystkie wymogi systemu HACCP i jest zgodne z obowiązującymi przepisami sanitarnymi. Dokładnie przestrzegamy zasad higieny oraz bezpieczeństwa żywności, aby zapewnić dzieciom najwyższą jakość i świeżość każdego posiłku.

Dodatkowo, cały personel posiada aktualne szkolenia z zakresu higieny i bezpieczeństwa żywienia, a pomieszczenia są codziennie czyszczone i dezynfekowane.

Wydawane posiłki są dostosowane do potrzeb żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym, a w razie potrzeby możliwe jest również przygotowanie posiłków dla dzieci z alergiami lub specjalnymi dietami.

Dbamy, aby pora posiłku była nie tylko chwilą na zjedzenie, ale także okazją do nauki samodzielności, kultury przy stole i zdrowych nawyków żywieniowych.

Placówka posiada również oddzielne pomieszczenie do mycia oraz trzymania wózków obiadowych, w tym pojemników tzw. wózkownię.

 

W naszym przedszkolu duży nacisk kładziemy na przejrzystość informacji i rozwój dzieci poprzez codzienne obserwowanie świata wokół nich. Dlatego w różnych częściach placówki umieszczone zostały tablice informacyjne i edukacyjne, które pełnią zarówno funkcję praktyczną, jak i estetyczną.

Na tablicach dla rodziców znajdują się bieżące ogłoszenia, jadłospis, harmonogram zajęć oraz ważne informacje dotyczące funkcjonowania przedszkola. Dzięki temu rodzice mają zawsze łatwy dostęp do aktualnych wiadomości i mogą na bieżąco śledzić życie placówki.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

W naszym przedszkolu duży nacisk kładziemy na przejrzystość informacji i rozwój dzieci poprzez codzienne obserwowanie świata wokół nich. Dlatego w różnych częściach placówki umieszczone zostały tablice informacyjne i edukacyjne, które pełnią zarówno funkcję praktyczną, jak i estetyczną.

Na tablicach dla rodziców znajdują się bieżące ogłoszenia, jadłospis, harmonogram zajęć oraz ważne informacje dotyczące funkcjonowania przedszkola. Dzięki temu rodzice mają zawsze łatwy dostęp do aktualnych wiadomości i mogą na bieżąco śledzić życie placówki.

Plan dnia

7:00 – 8:00

Przywitanie dzieci w żłobku i przedszkolu. Zabawy dowolne – realizacja pomysłów żłobkowiczów i przedszkolaków

8:00 – 8:30

Przygotowanie do śniadania. Porządkowanie Sali, poranna toaleta

8:30 – 9:00

Śniadanie

9:00 – 12:00

Realizacja podstawy programowej, zabawy ruchowe, twórcze z całą grupą, zajęcia z psychologiem, logopedą, j.angielski, rytmika, tańce, przedszkoliada.

12:00 – 12:10

Toaleta przedobiedna

12:10 – 13:00

Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Kulturalne zachowanie przy stole.

13:00 – 14:00

Indywidualne wspieranie uzdolnień dziecka.

14:00 – 14:10

Przygotowanie do podwieczorku, mycie rąk.

14:10 – 14:20

Podwieczorek

14:20 – 15:30

Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach dostosowanie do możliwości dzieci pod kierunkiem nauczyciela.

15:30 – 17:00

Zabawy inspirowane przez dzieci. Gry edukacyjne. Porządkowanie Sali. Pożegnanie z dziećmi.

Zajęcia dodatkowe

Pragniemy, żeby język angielski dla naszych przedszkolaków stał się naturalną formą porozumiewania. Po przez zabawę uczymy się słówek i zwrotów z życia codziennego. Poznajemy kulturę i tradycje krajów anglojęzycznych. Przedstawiamy zabawy, które inspirują też maluchy w innych krajach. Uczymy się nowych piosenek i wyliczanek, przy których bawią się dzieci w innych kulturach. Dzięki temu pozwalamy naszym przedszkolakom od najmłodszych lat poznać nowy język! Dla dzieci to nie jest język obcy- dla nich to kolejna podróż w nowe, interesujące i ciekawe miejsca. Zajęcia w żłobku odbywają 2 razy w tygodniu, natomiast w przedszkolu zajęcia z języka angielskiego realizowane są codziennie.

Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego. Rozwijają również wyobraźnię dziecka, wzbogacają jego słownictwo i poprawiają wymowę. Treść piosenek poszerza jego wiedzę o świecie. Nauka tekstu to także ćwiczenie pamięci oraz praca nad utrzymywaniem koncentracji i uwagi. Zajęcia prowadzone są przy użyciu takich instrumentów jak: akordeon, keyboard, gitara, bębenki, dzwoneczki. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu.

Zajęcia są doskonałym uzupełnieniem programu wychowawczego i swego rodzaju atrakcją dla dzieci. Pozwalają ocenić indywidualne predyspozycje oraz cechy charakteru, by na tej podstawie opracować metody postępowania z poszczególnymi dziećmi. Na zajęciach poruszane są tematyki: emocje, zachowania w grupie, nauka współpracy itp.

To zajęcia edukacyjne, mające na celu przybliżenie otaczającego świata i przyrody poprzez doświadczenia empiryczne. Na zajęciach poruszane są zagadnienia związane z pogodą, kosmosem, elektryką, ekologią i anatomią. Na każdych zajęciach pod okiem opiekunów wykonywane są eksperymenty, dzięki którym dzieciom jest łatwiej zrozumieć zagadnienia.

Zajęcia karate opierają się przede wszystkim na treningu ogólnorozwojowym, kształtującym zdolności koordynacyjne, zwinnościowe oraz gibkościowe. Prowadzone podczas zajęć gry i zabawy ruchowe dostosowane są do możliwości i wieku dzieci. Uczestnicy treningów, nie tylko wspaniale się bawią, ale poznają także podstawowe techniki Karate, rozwijają swój potencjał motoryczny i kształtują charakter.

Dogoterapia to bardzo atrakcyjna forma zajęć dla dzieci w tym wieku. Mają one formę pokazów i zabaw, które zawsze zachęcają dzieci do aktywnego udziału. To także niezawodna formuła przyciągania uwagi przedszkolaków. Dla wielu maluchów bliski kontakt z psem jest też nowym, życiowym doświadczeniem, ponieważ nie każde dziecko w tym wieku miało już kontakt z psem. Ponadto dogoterapia ćwiczy koncentrację dziecka, pozwala poznać zwyczaje psa i uczy, by przy kontaktach ze zwierzętami zachować ostrożność. Nie bez znaczenia jest też przekazywana w czasie zajęć wiedza dotycząca pielęgnacji psa, jego żywienia i prowadzenia na smyczy. W czasie dogoterapii dzieci uczą się też wydawania komend psu. Zajęcia są realizowane w grupach lub indywidualnie w przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Terapię integracji sensorycznej można potocznie nazwać „naukową zabawą”. Podczas sesji terapeutycznej, przy użyciu różnych sprzętów, a także pomocy terapeutycznych dziecko wykonuje różne aktywności dostosowane do jego potrzeb. Terapeuta organizuje przestrzeń i planuje zabawy, aby stwarzać dziecku sytuacje do jak najlepszej adaptacji. Przez ciekawą, przyjemną i interesującą dla dziecka zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego. Wszystko to pozwala na lepszą organizację działań. Warto zaznaczyć, że terapia SI nie jest uczeniem konkretnych umiejętności
(np. przewrotów, jazdy na rowerze, czytania etc.), ale usprawnianiem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które stanowią bazą do rozwoju tych umiejętności. W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Przy zastosowaniu odpowiednich technik, terapeuta ma za zadanie eliminować, wyhamowywać lub ograniczać niepożądane bodźce obecne przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczać silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych

(grupowe/indywidualne), prowadzone przez logopedę – grupowe zajęcia logopedyczne skierowane są do naszych wszystkich żłobkowiczów i przedszkolaków. Podczas takich zabaw ćwiczą swój aparat artykulacyjny czyli język, wargi, żuchwę, podniebienie miękkie, biorą udział w zabawach dźwiękonaśladowczych, ćwiczą i doskonalą swój słuch zarówno fizyczny jak i fonematyczny, wykonują ćwiczenia oddechowe, wzbogacają swój słownik zarówno bierny jak i czynny. W przypadku dodatkowych problemów prowadzone są zajęcia dodatkowe indywidualne. Zajęcia grupowe w żłobku i przedszkolu odbywają się raz w tygodniu, natomiast zajęcia indywidualne prowadzone są dla poszczególnych osób raz lub dwa razy w tygodniu.

Na niniejsze zajęcia zapraszamy teatrzyki z widowiskami dla najmłodszych, organizujemy zajęcia z osobami z różnych ciekawych zawodów, zapraszamy muzyków, prowadzimy zajęcia ze zwierzątkami, organizujemy seanse kinowe – bajkowe, warsztaty artystyczne i wiele innych. Zajęcia odbywają się cyklicznie.

Realizowane przez studentów i pracowników Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej, są to zajęcia ruchowo-sportowe. Na tych zajęciach dzieci mają pierwszy kontakt z wychowaniem fizycznym zarówno w ujęciu zabawy, zajęć sportowych. Zajęcia w głównej mierze to ćwiczenia usprawniające, eliminujące wady podstawy oraz zaszczepiające u naszych wychowanków potrzebę ruchu. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.

Głównym celem programu zajęć Drużyny Kangura jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.

Podczas zajęć dzieci mają możliwość poznania dużo zabaw rytmicznych, zabaw tanecznych ze śpiewem, naukę piosenek związanych tematycznie z porą roku oraz wprowadzane są elementy tańca. Dzieci uczą się prostych układów tanecznych. Często do tańca wykorzystywane są kolorowe rekwizyty – od pomponów po kolorowe obręcze. Wszystkie zdobyte umiejętności, poznane tańce wykonywane przez dzieci służą uświetnianiu naszych przedszkolnych uroczystości i wywołują zachwyt u rodziców. Zajęcia tego rodzaju pozwalają rozwijać inicjatywę, aktywność i samodzielność, a sam taniec sprzyja podnoszeniu sprawności fizycznej, kształtuje estetykę, harmonie ruchów i piękną sylwetkę.

Polega na delikatnej manipulacji i uciskaniu punktów w obrębie czaszki, miednicy, przepony, klatki piersiowej oraz kości krzyżowej. Terapia czaszkowo–krzyżowa jest terapią powięzi, za jej sprawą następuje rozluźnienie struktur łączno–tkankowych, których napięcie może powodować kłopoty zdrowotne, zarówno somatyczne, jak i emocjonalne.

TUS – Trening Umiejętności Społecznych to zajęcia, podczas których dzieci uczą się, jak lepiej rozumieć siebie i innych, współpracować w grupie oraz radzić sobie w różnych sytuacjach społecznych. Poprzez zabawy, scenki i ćwiczenia przedszkolaki rozwijają empatię, komunikację, umiejętność dzielenia się i rozwiązywania konfliktów. Zajęcia prowadzone są w ciepłej, bezpiecznej atmosferze i pomagają dzieciom budować pewność siebie oraz pozytywne relacje z rówieśnikami.

Robotyka i programowanie z Genibotem to wyjątkowe zajęcia, które wprowadzają dzieci w świat nowoczesnych technologii poprzez zabawę i praktyczne działanie. Podczas zajęć przedszkolaki poznają podstawy kodowania i logicznego myślenia, ucząc się sterować sympatycznym robotem Genibotem – edukacyjnym robotem stworzonym specjalnie dla najmłodszych.

Dzieci programują ruchy robota za pomocą kolorowych kart lub prostych komend, rozwijając przy tym spostrzegawczość, koncentrację i umiejętność współpracy w grupie. Zajęcia dostarczają mnóstwo radości, a jednocześnie wspierają rozwój kompetencji przyszłości – kreatywności, myślenia przyczynowo-skutkowego i samodzielnego rozwiązywania problemów.

 

Opinie

Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Previous slide
Next slide