O nas

Żłobek i Przedszkole  Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Żłobek i Przedszkole Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Kadra

Agnieszka Zając

Dyrektor

Jestem pedagogiem z 21-letnim stażem pracy. Cenię sobie szczerość i prawdomówność. Praca w zawodzie daje mi sporo satysfakcji, czerpię prawdziwą radość z bycia z dziećmi. Szanuję je i chciałabym być dla nich wsparciem w podążaniu własną drogą. W pracy kieruję się słowami św. Jana Pawła II „Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to czym dzieli się z innymi.”

W ramach obowiązków wynikających z funkcji dyrektora zajmuję się zarządzaniem placówką, kontrolą oraz nadzorem nad realizacją programów wychowawczo – edukacyjnych. Współpracuję z rodzicami w zakresie nauczania, wychowana, opieki oraz profilaktyki.

Mariusz Najdyhor

koordynator / wicedyrektor

Z wykształcenia jestem ekonomistą, ukończyłem studia magisterskie na kierunku Ekonomia, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II w Lublinie. Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Akademia Małych Artystów w Lublinie, a także wicedyrektor Niepublicznego Przedszkola Akademia Malucha w Białej Podlaskiej, pełnomocnik ds. projektów europejskich Fundacji Akademia Umiejętności oraz Fundacji Teresianum. Koordynator i twórca wielu projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego min. „Akademia Malucha” Utworzenie dwóch żłobków w Białej Podlaskiej i utworzenie żłobka w Parczewie, ,, Akademia Maluchów” utworzenie żłobka w Radawczyku Drugim. Ponadto w ramach swojej kariery zawodowej pełniłem funkcję, koordynatora projektów dotyczących kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych, min. w ramach projektu ,,Szkoła na Medal”.

Priorytetem w mojej pracy zawodowej jest dążenie do zapewnienia wysokich warunków opiekuńczych i edukacyjnych. Dzięki doświadczeniu wynikającemu z pełnienia obowiązków zawodowych począwszy od żłobka, przedszkola, po szkołę podstawową staram się ciągle rozwijać i ulepszać ofertę prowadzonych placówek.

Anita Dąbrowska

nauczyciel przedszkola

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku ekonomia oraz wychowanie przedszkolne
z  edukacją wczesnoszkolną. Pracę z dziećmi rozpoczęłam w trakcie studiów. Pierwsze doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam w samorządowym przedszkolu integracyjnym.

Uważam, że doświadczanie jest najlepszym sposobem poszerzania wiedzy, dlatego ważne jest, aby na zajęciach wykorzystywać metody pobudzające wszystkie zmysły. Istotne jest, by dzieci czuły się bezpiecznie, dlatego w pracy staram się otaczać je zrozumieniem i troską. Wspierać ich w swoich zainteresowaniach i motywować do pracy. Dzieci uczą nas pokory
i cierpliwości, a praca z nimi jest ogromnym wyzwaniem. Pracę z maluchami podejmuję
z radością, starając się odpowiadać na ich potrzeby tak, by codziennie z entuzjazmem przekraczały próg naszej placówki.  

 Moje motto w pracy to: ,,Nie zabieraj dziecku kamieni spod nóg, bo gdy dorośnie potknie się o ziarenko piasku.”

Dorota Guz

nauczyciel przedszkola

Z wykształcenia jestem pedagogiem. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji, ale stanowi też wiele wyzwań. Każdego dnia staram się motywować wychowanków do odkrywania swoich pasji, zainteresowań i poznawania świata. Kontakt z dziećmi pozwala mi patrzeć na świat ich oczami. Moim priorytetem w pracy zawodowej jest dążenie do tego, aby dzieci w przedszkolu czuły się bezpieczne i szczęśliwe. Największą dla mnie nagrodą i motywacją na każdy kolejny dzień jest zadowolenie i uśmiech moich podopiecznych. Jestem osobą troskliwą, sumienną, pracowitą, pełną pozytywnej energii, którą chcę przekazywać dzieciom. Bardzo lubię aktywnie spędzać czas ze swoim pięcioletnim synkiem.

Iwona Figurska

nauczyciel, opiekun w żłobku

Nazywam się Iwona Figurska pracuję w Żłobku Akademia Malucha jako nauczyciel, opiekun dzieci. Ukończyłam: studia licencjackie na Akademii Podlaskiej w Siedlcach – kierunek: Pedagogika społeczno – wychowawcza z resocjalizacją; studia magisterskie na Uniwersytecie Przyrodniczo – Humanistycznym w Siedlcach kierunek: Pedagogika
sp. profilaktyka społeczna oraz kurs „Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym”. Swoją przygodę z dziećmi rozpoczęłam od wolontariatu w Caritas Diecezji Siedleckiej,
a następnie pracując w Świetlicy Socjoterapeutycznej Caritas Diecezji Siedleckiej
w Siedlcach. Lubię poszerzać swoją wiedzę i w związku z tym biorę udział w kursach
i  szkoleniach z zakresu pedagogiki. Możliwość pracy z dziećmi daje mi poczucie spełnienia. Każdy mały sukces wychowanka staje się moim sukcesem… I to jest właśnie „magia nauczania”, która cieszy, inspiruje i motywuje do dalszej pracy.

Magda Marczuk

nauczyciel, opiekun w żłobku

Magda Marczuk opiekunka dziecięca Doświadczenie w pracy z małymi dziećmi zdobyła podczas praktyk. Ukończyła kurs opiekunki w żłobku by poszerzyć doświadczenie praktyczne aspektami wiedzy teoretycznej. Odbyła szkolenie z pierwszej pomocy oraz BHP. Jest osobą wrażliwą, sumienną a praca z dziećmi daje jej wiele radości i satysfakcji. Jest osobą otwartą na poszerzanie wiedzy związanej z zawodem. Świetnie potrafi zorganizować czas wolny, swobodnie przekształca zabawy w formy uczenia się nowych rzeczy i poznawania świata. Zawsze uśmiechnięta, gotowa przytulić i otrzeć łezkę w razie dziecięcych smuteczków szybko sprawia, że na twarzy każdego dziecka znów pojawia się uśmiech. Prywatnie jest mamą wolny czas spędza na wspólnych wycieczkach.

Patrycja Kasjaniuk

nauczyciel opiekun w żłobku

Nazywam się Patrycja Kasjaniuk. Ukończyłam studia pierwszego stopnia na kierunku Pedagogiki w specjalności wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną. Jestem osobą wrażliwą i opiekuńczą, poza tym jestem bardzo cierpliwa. Szybko nawiązuje dobry kontakt z dziećmi. Lubię obserwować ich rozwój i zachowanie. W pracy z dziećmi lubię to, że każdy dzień jest wypełniony różnymi zajęciami. Przekazując wiedzie sama mogę wiele się nauczyć ponieważ każde dziecko jest inne. Uwielbiam rozmawiać z podopiecznymi, ich odpowiedzi potrafią rozbawić. Praca z dziećmi daje mi dużą satysfakcję i sprawia wiele radości.

Klaudia Haponiuk

psycholog

Jestem Psychologiem (numer dyplomu 111785) i Trenerem I stopnia warsztatu umiejętności psychospołecznych rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne (numer rekomendacji I 440). Jako psycholog współpracuję z kilkoma żłobkami i przedszkolami na terenie województwa lubelskiego a także pracuję w obszarze edukacyjno- pomocowym z grupami osób dorosłych, które chcą się rozwijać w zakresie kompetencji psychospołecznych oraz z klientami indywidualnymi. Jestem też nauczycielem akademickim, specjalizuje się głównie w przedmiotach : Pomoc Psychologiczna, Psychologia rozwoju i całościowych zaburzeń rozwojowych, Psychologia Kliniczna. Wspieram w rozwoju dzieci oraz ich rodziców. Od kilku lat prowadzę warsztaty profilaktyczne oraz psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży. Obroniłam też pracę magisterską na temat Phubbingu i uzależnień technologicznych oraz ich wpływu na dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży.

Olga Dawidziuk

logopeda

Karolina Styś

pomoc nauczyciela/obsługa

Dlaczego my?

Warunki lokalowe

OBIEKT

Nasz lokal jest w pełni dostosowany dla dzieci. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, żeby czas przebywania w placówce przebiegał miło i przyjemnie.

Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku i przedszkolu. Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne.

Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem. Obiekt jest monitorowany.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

OBIEKT

Nasz lokal jest w pełni dostosowany dla dzieci. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, żeby czas przebywania w placówce przebiegał miło i przyjemnie.

Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku i przedszkolu. Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne.

Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem. Obiekt jest monitorowany.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

SALE

Posiadamy trzy sale zabaw, sale żłobkową dla 1-3 latków oraz dwie sale przedszkolne dla grup dzieci 3-4 latków oraz 5-6 latków.

Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu  parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.

Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Sale są ogrzewane ogrzewaniem podłogowym co, co daje dzieciom wygodę zabawy oraz ogranicza możliwość wypadku, zderzenia z metalowymi elementami. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.

SALE

Posiadamy trzy sale zabaw, sale żłobkową dla 1-3 latków oraz dwie sale przedszkolne dla grup dzieci 3-4 latków oraz 5-6 latków.

Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Sale są ogrzewane ogrzewaniem podłogowym co, co daje dzieciom wygodę zabawy oraz ogranicza możliwość wypadku, zderzenia z metalowymi elementami. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.

Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu  parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.

W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek.

ŁAZIENKI

Posiadamy dwie oddzielne łazienki dla żłobka i przedszkola, dzięki czemu grupy nie krzyżują się. Każda z nich wyposażona jest w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.

ŁAZIENKI

Posiadamy dwie oddzielne łazienki dla żłobka i przedszkola, dzięki czemu grupy nie krzyżują się. Każda z nich wyposażona jest w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.

W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek.

KUCHNIA

Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.

Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.

Placówka posiada również oddzielne pomieszczenie do mycia oraz trzymania wózków obiadowych, w tym pojemników tzw. wózkownię.

KUCHNIA

Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.

Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.

Placówka posiada również oddzielne pomieszczenie do mycia oraz trzymania wózków obiadowych, w tym pojemników tzw. wózkownię.

W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.

Plan dnia

7:00 – 8:00

Przywitanie dzieci w żłobku i przedszkolu. Zabawy dowolne – realizacja pomysłów żłobkowiczów i przedszkolaków

8:00 – 8:30

Przygotowanie do śniadania. Porządkowanie Sali, poranna toaleta

8:30 – 9:00

Śniadanie

9:00 – 12:00

Realizacja podstawy programowej, zabawy ruchowe, twórcze z całą grupą, zajęcia z psychologiem, logopedą, j.angielski, rytmika, tańce przedszkoliada, religia.

12:00 – 12:10

Toaleta przedobiedna

12:10 – 13:00

Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Kulturalne zachowanie przy stole.

13:00 – 14:00

Indywidualne wspieranie uzdolnień dziecka.

14:00 – 14:10

Przygotowanie do podwieczorku, mycie rąk.

14:10 – 14:20

Podwieczorek

14:20 – 15:30

Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach dostosowanie do możliwości dzieci pod kierunkiem nauczyciela.

15:30 – 17:00

Zabawy inspirowane przez dzieci. Gry edukacyjne. Porządkowanie Sali. Pożegnanie z dziećmi.

Zajęcia dodatkowe

pragniemy, żeby język angielski dla naszych przedszkolaków stał się naturalną formą porozumiewania. Po przez zabawę uczymy się słówek i zwrotów z życia codziennego. Poznajemy kulturę i tradycje krajów anglojęzycznych. Przedstawiamy zabawy, które inspirują też maluchy w innych krajach. Uczymy się nowych piosenek i wyliczanek, przy których bawią się dzieci w innych kulturach. Dzięki temu pozwalamy naszym przedszkolakom od najmłodszych lat poznać nowy język! Dla dzieci to nie jest język obcy- dla nich to kolejna podróż w nowe, interesujące i ciekawe miejsca. Zajęcia te odbywają 2 razy w tygodniu.

Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego. Rozwijają również wyobraźnię dziecka, wzbogacają jego słownictwo i poprawiają wymowę. Treść piosenek poszerza jego wiedzę o świecie. Nauka tekstu to także ćwiczenie pamięci oraz praca nad utrzymywaniem koncentracji i uwagi. Zajęcia prowadzone są przy użyciu takich instrumentów jak: akordeon, keyboard, gitara, bębenki, dzwoneczki.

(grupowe/indywidualne) prowadzone przez psychologa – zajęcia są doskonałym uzupełnieniem programu wychowawczego i swego rodzaju atrakcją dla dzieci. Pozwalają ocenić indywidualne predyspozycje oraz cechy charakteru, by na tej podstawie opracować metody postępowania z poszczególnymi dziećmi. Na zajęciach poruszane są tematyki: emocje, zachowania w grupie, nauka współpracy itp.

(grupowe/indywidualne), prowadzone przez logopedę – grupowe zajęcia logopedyczne skierowane są do naszych wszystkich „żłobkowiczów” i przedszkolaków. Podczas takich zabaw ćwiczą swój aparat artykulacyjny czyli język, wargi, żuchwę, podniebienie miękkie, biorą udział w zabawach dźwiękonaśladowczych, ćwiczą i doskonalą swój słuch zarówno fizyczny jak i fonematyczny, wykonują ćwiczenia oddechowe, wzbogacają swój słownik zarówno bierny jak i czynny. W przypadku dodatkowych problemów prowadzone są zajęcia dodatkowe indywidualne. Zajęcia grupowe odbywają się raz w miesiącu, zajęcia indywidualne prowadzone są dla poszczególnych osób raz w tygodniu.

na niniejsze zajęcia zapraszamy teatrzyki z widowiskami dla najmłodszych, organizujemy zajęcia z osobami z różnych ciekawych zawodów, zapraszamy muzyków, prowadzimy zajęcia ze zwierzątkami, organizujemy seanse kinowe – bajkowe, warsztaty artystyczne i wiele innych. Zajęcia odbywają się cyklicznie.

realizowane przez studentów i pracowników Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej, są to zajęcia ruchowo-sportowe. Na tych zajęciach dzieci mają pierwszy kontakt z wychowaniem fizycznym zarówno w ujęciu zabawy, zajęć sportowych. Zajęcia w głównej mierze to ćwiczenia usprawniające, eliminujące wady podstawy oraz zaszczepiające u naszych wychowanków potrzebę ruchu. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.

Opinie

Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Previous
Next