O nas

Żłobek i Przedszkole  Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Żłobek i Przedszkole Akademia Malucha to kameralna, bezpieczna, przyjazna dzieciom i rodzicom placówka. W ramach działalności pomagamy naszym wychowankom rozwijać umiejętności, zdolności, zaspokajać naturalne potrzeby ruchowe, a także kształtować u nich podstawy prozdrowotne i proekologiczne.

Kadra

Mariusz Najdyhor

dyrektor

Z wykształcenia jestem ekonomistą, ukończyłem studia magisterskie na kierunku Ekonomia, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II w Lublinie. Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Akademia Małych Artystów w Lublinie, a także wicedyrektor Niepublicznego Przedszkola Akademia Malucha w Białej Podlaskiej, pełnomocnik ds. projektów europejskich Fundacji Akademia Umiejętności oraz Fundacji Teresianum. Koordynator i twórca wielu projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego min. „Akademia Malucha” Utworzenie dwóch żłobków w Białej Podlaskiej i utworzenie żłobka w Parczewie, ,, Akademia Maluchów” utworzenie żłobka w Radawczyku Drugim. Ponadto w ramach swojej kariery zawodowej pełniłem funkcję, koordynatora projektów dotyczących kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych, min. w ramach projektu ,,Szkoła na Medal”.

Priorytetem w mojej pracy zawodowej jest dążenie do zapewnienia wysokich warunków opiekuńczych i edukacyjnych. Dzięki doświadczeniu wynikającemu z pełnienia obowiązków zawodowych począwszy od żłobka, przedszkola, po szkołę podstawową staram się ciągle rozwijać i ulepszać ofertę prowadzonych placówek.

Anita Dąbrowska

nauczyciel przedszkola

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku ekonomia oraz wychowanie przedszkolne
z  edukacją wczesnoszkolną. Pracę z dziećmi rozpoczęłam w trakcie studiów. Pierwsze doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam w samorządowym przedszkolu integracyjnym.

Uważam, że doświadczanie jest najlepszym sposobem poszerzania wiedzy, dlatego ważne jest, aby na zajęciach wykorzystywać metody pobudzające wszystkie zmysły. Istotne jest, by dzieci czuły się bezpiecznie, dlatego w pracy staram się otaczać je zrozumieniem i troską. Wspierać ich w swoich zainteresowaniach i motywować do pracy. Dzieci uczą nas pokory
i cierpliwości, a praca z nimi jest ogromnym wyzwaniem. Pracę z maluchami podejmuję
z radością, starając się odpowiadać na ich potrzeby tak, by codziennie z entuzjazmem przekraczały próg naszej placówki.  

 Moje motto w pracy to: ,,Nie zabieraj dziecku kamieni spod nóg, bo gdy dorośnie potknie się o ziarenko piasku.”

Patrycja Kasjaniuk

nauczyciel przedszkola

Nazywam się Patrycja Kasjaniuk. Ukończyłam studia pierwszego stopnia na kierunku Pedagogiki w specjalności wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną. Jestem osobą wrażliwą i opiekuńczą, poza tym jestem bardzo cierpliwa. Szybko nawiązuje dobry kontakt z dziećmi. Lubię obserwować ich rozwój i zachowanie. W pracy z dziećmi lubię to, że każdy dzień jest wypełniony różnymi zajęciami. Przekazując wiedzie sama mogę wiele się nauczyć ponieważ każde dziecko jest inne. Uwielbiam rozmawiać z podopiecznymi, ich odpowiedzi potrafią rozbawić. Praca z dziećmi daje mi dużą satysfakcję i sprawia wiele radości.

Beata Tykałowicz

nauczyciel przedszkola

Jestem absolwentką Uniwersytetu Marie Curie – Skłodowskiej w Lublinie na kierunku pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością (oligofrenopedagogika) i wczesna edukacja. Od wielu lat łączyłam swoją przyszłość z pracą z dziećmi, ponieważ sprawiają że na twarzy zawsze pojawia się uśmiech. Jestem osobą otwartą, cierpliwą, uśmiechniętą oraz kreatywną. Szybko nawiązuje kontakt z dziećmi. W pracy z dziećmi uwielbiam to, że każdy dzień jest inny i przynosi nowe wyzwania. W pracy z dziećmi kieruję się słowami Marii Montessori ,,Pomóż mi samemuto zrobić”.

Joanna Mackiewicz

nauczyciel, opiekun w żłobku

Nazywam się Joanna Mackiewicz. Jestem wykwalifikowaną opiekunką Dzieci do lat 3. Jestem osobą ciepłą, pogodną i uwielbiam maluchy. Praca z dziećmi daje mi dużo radości i choć często wymaga dużo wysiłku, to daje poczujcie spełnienia. Poza pracą z dziećmi interesuję się fotografią, którą prywatnie rozwijam.

Anna Fiedorczuk

nauczyciel, opiekun w żłobku

Agnieszka Kalinczuk

nauczyciel języka angielskiego

.

Iwona Kożuchowska

logopeda

Karolina Styś

pomoc nauczyciela/obsługa

Marzena Rubach

pomoc nauczyciela/opiekun w żłobku

Dlaczego my?

Warunki lokalowe

OBIEKT

Nasz lokal jest w pełni dostosowany dla dzieci. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, żeby czas przebywania w placówce przebiegał miło i przyjemnie.

Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku i przedszkolu. Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne.

Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem. Obiekt jest monitorowany.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

OBIEKT

Nasz lokal jest w pełni dostosowany dla dzieci. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, żeby czas przebywania w placówce przebiegał miło i przyjemnie.

Nasz lokal został na zaprojektowany i zaadoptowany z myślą o profesjonalnym żłobku i przedszkolu. Spełnia wszystkie wymagania prawa budowlanego, wymagania przeciwpożarowe oraz sanitarno-higieniczne.

Budynek jest jednopoziomowy, z ograniczeniem dostępu osób trzecich w ciągu dnia – wejście zamykane zabezpieczone dzwonkiem. Obiekt jest monitorowany.

W strefie wejścia znajduje się szatnia. Każde dziecko ma swój wieszaczek oraz półkę na dodatkowe przebranie oraz inne niezbędne artykuły.

SALE

Posiadamy trzy sale zabaw, sale żłobkową dla 1-3 latków oraz dwie sale przedszkolne dla grup dzieci 3-4 latków oraz 5-6 latków.

Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu  parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.

Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Sale są ogrzewane ogrzewaniem podłogowym co, co daje dzieciom wygodę zabawy oraz ogranicza możliwość wypadku, zderzenia z metalowymi elementami. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.

SALE

Posiadamy trzy sale zabaw, sale żłobkową dla 1-3 latków oraz dwie sale przedszkolne dla grup dzieci 3-4 latków oraz 5-6 latków.

Sale są bardzo dobrze naświetlone światłem dziennym. Sale są ogrzewane ogrzewaniem podłogowym co, co daje dzieciom wygodę zabawy oraz ogranicza możliwość wypadku, zderzenia z metalowymi elementami. Wszystkie meble, zabawki, wykładziny posiadają odpowiednie certyfikaty wymagane dla tego typu obiektów.

Sale codziennie są regularnie sprzątane oraz dezynfekowane przy użyciu  parownicy, co spełnia wszelkie wymagania sanitarne.

W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek.

ŁAZIENKI

Posiadamy dwie oddzielne łazienki dla żłobka i przedszkola, dzięki czemu grupy nie krzyżują się. Każda z nich wyposażona jest w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.

ŁAZIENKI

Posiadamy dwie oddzielne łazienki dla żłobka i przedszkola, dzięki czemu grupy nie krzyżują się. Każda z nich wyposażona jest w brodzik z natryskiem co umożliwia dzieciom i ich opiekunom podmywanie w razie potrzeby.

W łazienkach temperatura wody jest regulowana przez termostat i nastawiona w ten sposób aby dzieci się nie oparzyły. W toaletach mamy umieszczoną półkę do rzeczy osobistych każdego z dzieci. Dzięki temu propagujemy mycie ząbków w ciągu dnia, oraz mycie rączek.

KUCHNIA

Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.

Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.

Placówka posiada również oddzielne pomieszczenie do mycia oraz trzymania wózków obiadowych, w tym pojemników tzw. wózkownię.

KUCHNIA

Pomimo, iż posiłki zostają dostarczone w formie cateringu przez zewnętrzną firmę, posiadamy własne zaplecze kuchenne, z wydzielonym miejscem zwanym zmywalnią oraz rozdzielnią posiłków.

Mimo faktu, iż na miejscu nie przygotowujemy posiłków nasze zaplecze kuchenne jest zgodne z przepisami HACCP. Przestrzegamy wszelkich standardów higieny i bezpieczeństwa.

Placówka posiada również oddzielne pomieszczenie do mycia oraz trzymania wózków obiadowych, w tym pojemników tzw. wózkownię.

W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

TABLICE

Ważnym elementem wnętrza jest miejsce przeznaczone na prezentacje prac dzieci. Wszystkie prace stworzone przez dzieci podczas zajęć, są podpisywane i wywieszane w niniejszym miejscu. Rodzice mają możliwość oglądania prac swoich dzieci.

W części szatni wywieszona jest tablica z ogłoszeniami dla rodziców. Na tablicy umieszczone są różnego typu informację organizacyjne począwszy od Planu dnia, wymogów sanitarnych, świąt okolicznościowych, dni wolnych od pracy, a także jadłospis na dany tydzień.

Plan dnia

7:00 – 8:00

Przywitanie dzieci w żłobku i przedszkolu. Zabawy dowolne – realizacja pomysłów żłobkowiczów i przedszkolaków

8:00 – 8:30

Przygotowanie do śniadania. Porządkowanie Sali, poranna toaleta

8:30 – 9:00

Śniadanie

9:00 – 12:00

Realizacja podstawy programowej, zabawy ruchowe, twórcze z całą grupą, zajęcia z psychologiem, logopedą, j.angielski, rytmika, tańce, przedszkoliada.

12:00 – 12:10

Toaleta przedobiedna

12:10 – 13:00

Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Kulturalne zachowanie przy stole.

13:00 – 14:00

Indywidualne wspieranie uzdolnień dziecka.

14:00 – 14:10

Przygotowanie do podwieczorku, mycie rąk.

14:10 – 14:20

Podwieczorek

14:20 – 15:30

Ćwiczenia indywidualne lub w małych zespołach dostosowanie do możliwości dzieci pod kierunkiem nauczyciela.

15:30 – 17:00

Zabawy inspirowane przez dzieci. Gry edukacyjne. Porządkowanie Sali. Pożegnanie z dziećmi.

Zajęcia dodatkowe

pragniemy, żeby język angielski dla naszych przedszkolaków stał się naturalną formą porozumiewania. Po przez zabawę uczymy się słówek i zwrotów z życia codziennego. Poznajemy kulturę i tradycje krajów anglojęzycznych. Przedstawiamy zabawy, które inspirują też maluchy w innych krajach. Uczymy się nowych piosenek i wyliczanek, przy których bawią się dzieci w innych kulturach. Dzięki temu pozwalamy naszym przedszkolakom od najmłodszych lat poznać nowy język! Dla dzieci to nie jest język obcy- dla nich to kolejna podróż w nowe, interesujące i ciekawe miejsca. Zajęcia te odbywają 2 razy w tygodniu.

Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego. Rozwijają również wyobraźnię dziecka, wzbogacają jego słownictwo i poprawiają wymowę. Treść piosenek poszerza jego wiedzę o świecie. Nauka tekstu to także ćwiczenie pamięci oraz praca nad utrzymywaniem koncentracji i uwagi. Zajęcia prowadzone są przy użyciu takich instrumentów jak: akordeon, keyboard, gitara, bębenki, dzwoneczki.

(grupowe/indywidualne) prowadzone przez psychologa – zajęcia są doskonałym uzupełnieniem programu wychowawczego i swego rodzaju atrakcją dla dzieci. Pozwalają ocenić indywidualne predyspozycje oraz cechy charakteru, by na tej podstawie opracować metody postępowania z poszczególnymi dziećmi. Na zajęciach poruszane są tematyki: emocje, zachowania w grupie, nauka współpracy itp.

To zajęcia edukacyjne, mające na celu przybliżenie otaczającego świata i przyrody poprzez doświadczenia empiryczne. Na zajęciach poruszane są zagadnienia związane z pogodą, kosmosem, elektryką, ekologią i anatomią. Na każdych zajęciach pod okiem opiekunów wykonywane są eksperymenty, dzięki którym dzieciom jest łatwiej zrozumieć zagadnienia.

(grupowe/indywidualne), prowadzone przez logopedę – grupowe zajęcia logopedyczne skierowane są do naszych wszystkich „żłobkowiczów” i przedszkolaków. Podczas takich zabaw ćwiczą swój aparat artykulacyjny czyli język, wargi, żuchwę, podniebienie miękkie, biorą udział w zabawach dźwiękonaśladowczych, ćwiczą i doskonalą swój słuch zarówno fizyczny jak i fonematyczny, wykonują ćwiczenia oddechowe, wzbogacają swój słownik zarówno bierny jak i czynny. W przypadku dodatkowych problemów prowadzone są zajęcia dodatkowe indywidualne. Zajęcia grupowe odbywają się raz w miesiącu, zajęcia indywidualne prowadzone są dla poszczególnych osób raz w tygodniu.

na niniejsze zajęcia zapraszamy teatrzyki z widowiskami dla najmłodszych, organizujemy zajęcia z osobami z różnych ciekawych zawodów, zapraszamy muzyków, prowadzimy zajęcia ze zwierzątkami, organizujemy seanse kinowe – bajkowe, warsztaty artystyczne i wiele innych. Zajęcia odbywają się cyklicznie.

realizowane przez studentów i pracowników Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej, są to zajęcia ruchowo-sportowe. Na tych zajęciach dzieci mają pierwszy kontakt z wychowaniem fizycznym zarówno w ujęciu zabawy, zajęć sportowych. Zajęcia w głównej mierze to ćwiczenia usprawniające, eliminujące wady podstawy oraz zaszczepiające u naszych wychowanków potrzebę ruchu. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.

Głównym celem programu zajęć Drużyny Kangura jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.

Opinie

Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Imie i nazwisko
“Zajęcia przy muzyce i śpiewie kształcą ogólną koordynację ruchową dziecka oraz korzystnie oddziałują na pracę narządów wewnętrznych (płuc, serca) i układu nerwowego.”
Previous
Next